2023-04-21 13:00Press release

Salt Water Gel utsedd till Årets Stylingprodukt

Björn Axén Salt Water Gel

Kan du inte åka till Medelhavet så låt Medelhavet komma till dig! Björn Axén Salt Water Gel blev utsedd till Årets Stylingprodukt under 250 kr på Swedish Beauty Awards. Det är en lätt och flexibel styling gel som innehåller UV-skydd, framhäver hårets form och lockar, samt ger håret en fylligare känsla som påminner om när man har badat i saltvatten.

Vi är så stolta och glada över att vår Salt Water Gel har blivit utsedd till årets stylingprodukt. Det är en av mina favoritprodukter som vi dessutom använde under modeveckan i Paris och inför ELLE galan i år. Jag tycker att det är en magisk produkt eftersom den är mångsidig, enkel att arbeta med och ger dessutom håret en fylligare känsla, nästan som om man hade dubbelt så mycket hår. Salt Water Gel är dessutom en av mina absoluta go-to-produkter för att skapa en trendig wet look, säger Johan Hellström ägare och VD på Björn Axén.

Johan Hellstöm och Aino Jawo. Styling inför ELLE galan 2023.

Johan Hellström och Aino Jawo från Icona Pop. Styling inför ELLE galan 2023.

Salt Water Gel finns att köpa på www.bjornaxen.se samt hos utvalda återförsäljare. Rekommenderat pris: 160 kr/100 ml.

För mer information och pressprover, vänligen kontakta:
Tiyoneh Jah, PR & Content Manager.
Email: Tiyoneh.jah@bjornaxen.se
Tel: + 46 72 158 85 58

About Björn Axén

Björn Axén öppnade sin första salong 1963, sedan dess har varumärket vuxit till ett väletablerat företag med exklusiva frisörsalonger. Utöver frisörverksamheten erbjuder Björn Axén även professionella hårvårds- och stylingprodukter med fokus på människan, miljön och funktion. Produkter av högkvalitet framtagna i ett unikt och nära samspel med företagets frisörer.