2022-08-22 08:00Press release

Björn Axén presenterar höstens volymnyheter

Björn Axén Volumizing Björn Axén Volumizing

I höst lanserar det svenska frisör- och hårvårdsvarumärket Björn Axén tre volymgivande nyheter. Den innovativa 2-i-1-produkten Volumizing Dry Shampoo Paste, som innehåller den aktiva ingrediensen Zeolite samt den specialdesignade rundborsten Long Barrel Brush som kommer i två storlekar.

I höst står volym i fokus. Björn Axén lanserar Volumizing Dry Shampoo Paste, en innovativ stylingprodukt som både fungerar som ett torrschampo och en volymgivande booster. Nyheten innehåller den aktiva ingrediensen Zeolite, ett naturligt mineral som bildades för miljontals år sedan när vulkanisk aska blandades med alkaliskt grundvatten. Mineralleran bygger snabbt upp kraftig volym i hårbotten samtidigt som den absorberar överflödigt fett utan att lämna produktrester.

Volumizing Dry Shampoo Paste appliceras i torrt eller handdukstorkat hår. En liten mängd värms i händerna och arbetas sedan in i hårrötterna. Resultatet blir ett uppfräschat och fylligare hår med mycket volym. Stylingprodukten, som passar alla hårtyper och längder, är ett tillskott till Björn Axéns befintliga Volumizing-serie som sedan tidigare består av schampo, balsam, volymspray och mousse.

Björn Axén presenterar även de nya rundborstarna Long Barrel Brush 43 mm och 53 mm. Två frisörfavoriter som passar alla hårtyper och vars långa specialdesignade borsthuvuden har keramiska plattor med välplacerade lufthål. Egenskaper som gör föningen mer effektiv samt ger ett blankt och hållbart resultat.

Samtliga nyheter lanseras i butik vecka 34.

Volumizing Dry Shampoo Paste – 220 kr/50 ml
Long Barrel Brush 43 mm – 380 kr
Long Barrel Brush 53 mm – 400 kr

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Tiyoneh Jah, PR and Content Manager
Email: Tiyoneh.jah@bjornaxen.se
Tel: + 46 72 158 85 58

About Björn Axén

1963 öppnade Björn Axén sin första salong i Stockholm, sedan dess har varumärket vuxit till ett väletablerat företag med exklusiva frisörsalonger i både Stockholm och Göteborg. Utöver frisörverksamheten erbjuder Björn Axén även professionella hår- och stylingprodukter med fokus på människan, miljön och funktion. Produkter av högkvalitet framtagna i ett unikt och nära samspel mellan företagets frisörer och produktutveckling.