2022-03-31 09:00Press release

Björn Axén lanserar premiumserien Signature bredare

Björn Axén SignatureBjörn Axén Signature

När den legendariske grundaren Björn Axén öppnade sin första salong 1963 hade han en vision om att göra professionell hårvård tillgänglig för alla. En vision som fortfarande har stor betydelse för företaget då frisör- och hårvårdsvarumärket nu lanserar sin premiumserie Signature bredare.

Nu lanserar Björn Axén den hyllade premiumserien Signature bredare. En serie som tidigare endast varit tillgänglig via varumärkets egna kanaler men som numera finns tillgänglig hos ett antal utvalda återförsäljare. Lanseringen är ett beslut som bland annat baseras på grundaren Björn Axéns vision om att göra professionell hårvård tillgänglig för alla och den positiva responsen som produkterna har mottagit.

̶ Sedan vi lanserade Signature i våra salonger och på vår hemsida har vi fått så mycket positiv respons. Produkterna blev snabbt hyllade av både våra frisörer och av kunderna. De har dessutom vunnit skönhetspriser och nomineringar, vilket fick oss att tänka om! Vår grundare Björn Axéns vision var att göra professionell hårvård tillgänglig för alla, därför kändes det extra viktigt för oss att dela med oss av Signature och möjliggöra för fler att uppleva den magiska salongskänslan hemma, säger Johan Hellström, vd på Björn Axén.

Signature består av elva hårvårds- och stylingprodukter som är noggrant utvecklade med betydande fokus på funktion, människan och miljön. Produkterna är dermatologiskt testade, veganvänliga och kommer i förpackningar tillverkade av 100% återvunnen PET. Med det är framför allt produkternas höga funktion och kvalitet som utmärker Signature från många andra på marknaden. Där stärkande vitaminer, naturliga oljor, Upsalite ® teknologin och den unika doften av vita blommor, kardemumma och varma tränoter förhöjer serien.

̶ När vi tog fram Signature ville vi skapa en ny produktserie med extra allt. Produkter av ännu högre kvalitet och med fler berikande ingredienser än vad vi tidigare har gjort för att se hur bra det kunde bli. Resultatet blev Signature, vår unika premiumserie som bär Björns signatur som ett intyg på produkternas höga funktion och kvalitet, avslutar Johan Hellström, vd på Björn Axén.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, vänligen kontakta:
Tiyoneh Jah, PR & Content Manager

Mail: tiyoneh.jah@bjornaxen.se
Tel: +46 72-158 85 58

Produktinformation och rekommenderade priser

THE SMOOTH SHAMPOO – Intensivt vårdande och mjukgörande schampo som effektivt motverkar friss. Berikat med macadamia- och bomullsfröolja samt fuktgivande provitamin B5. Pris 290 kr, 300 ml.

THE SMOOTH CONDITIONER – Intensivt fuktgivande och vårdande balsam som effektivt motverkar friss. Innehåller macadamiaolja, bomullsfröolja och provitamin B5. Pris 290 kr, 200 ml.

THE VOLUME SHAMPOO – Stärkande och återfuktande volymschampo berikat med veteproteiner som bygger fyllig volym. Innehåller även arganolja, bomullsfröolja och provitamin B5. Pris 290 kr, 300 ml.

THE VOLUME CONDITIONER – Vårdande och reparerande volymbalsam berikat med stärkande veteproteiner, provitamin B5 samt argan- och bomullsfröolja. Pris 290 kr, 200 ml.

THE HAIR MASK – Intensivt återfuktande och reparerande hårkur som motverkar friss. Innehåller veganskt keratin och provitamin B5 som tillsammans stärker och återfuktar håret på djupet. Pris 360 kr, 250 ml.

THE STYLING CREAM – En volymgivande och värmeskyddande fön- och stylingkräm som ger långvarig stadga. Innehåller glansgivande veganskt keratin som stärker och skyddar håret samt återfuktande provitamin B5 och bomullsfröolja. Pris 290 kr, 200 ml.

THE LEAVE IN CREAM – En vårdande och mjukgörande leave-in kräm med värmeskydd. Innehåller macadamiaolja och provitamin B5 samt veganskt keratin som reparerar, stärker och skyddar håret. Pris 290 kr, 200 ml.

THE ARGAN OIL MIST – En lätt och snabbtorkande antistatisk oljemist som innehåller värmeskydd. Innehåller ekologisk arganolja som gör håret glansigt, silkeslent och enkelt att reda ut. Pris 360 kr, 150 ml.

THE SOFT HAIRPSRAY – En glansgivande spray som skapar lätt och naturlig stadga. Hjälper till att hålla frisyren och småhår på plats utan att kännas hårt och stelt. Pris 240 kr, 250 ml.

THE STRONG HAIRSPRAY – En fixerande och glansgivande spray med anti-pollution skydd som ger stadga med lång hållbarhet utan att kännas tungt eller stelt. Sprayen är lätt att borsta ur och lämnar inga rester i håret. Pris 240 kr, 250 ml.

THE DRY SHAMPOO – Ett unikt torrschampo med den patenterade ingrediensen och världsinnovationen Upsalite ® som mycket effektivt absorberar fett och fräschar upp håret utan att lämna några synliga produktrester. Resultatet blir ett rent och fräscht hår med fyllig och hållbar volym. Pris 240 kr, 250 ml.

About Björn Axén

Björn Axén öppnade sin första salong i Stockholm redan 1963. Innan dess lärdes han upp i Paris och återvände därefter hem till Sverige med en ny kreativ kraft och satte hela frisöryrket på kartan. Björns första egna hårvårdsserie lanserades 1984, och resten är frisörhistoria. Idag har varumärket över 80 hårvård- och stylingprodukter, alla utvecklade för att vara snälla mot människan och miljön, samtidigt som produkterna har stor fokus på funktion för bästa tänkbara resultat. Läs mer på www.bjornaxen.se.